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„European publishers are much more advanced in their thinking​ ​around adblocking“ – Ben Barokas, Sourcepoint
Ben Barokas, CEO Sourcepoint

„European publishers are much more advanced in their thinking​ ​around adblocking“ – Ben Barokas, Sourcepoint

Anton Priebe | 10.02.16

Ben Barokas, Founder Sourcepoint, spricht über die Verbreitung sowie Eindämmung von Adblockern und vergleicht den europäischen mit dem amerikanischen Markt.

Wir sind dieses Jahr erneut Medienpartner der d3con 2016, die im März die erfolgreichsten und schlauesten Köpfe der RTA-Branche in der Hamburger Handelskammer versammelt, um gemeinsam zu diskutieren. Innerhalb der nächsten Wochen interviewen wir im Voraus einige der Speaker, um die aktuellen Trends und Top-Themen im Real-Time Advertising zu beleuchten.

Ben Barokas ist Founder und CEO bei Sourcepoint, einer Content Compensation-Plattform. Sourcepoint Technologies Inc. hat es sich zur Aufgabe gemacht, innovative Möglichkeiten für die Monetarisierung von Webinhalten zu finden, um Alternativen zu der erschwerten Vermarktung durch Banner beispielsweise aufgrund des Adblocking-Wachstums aufzuzeigen. Barokas studierte in Virginia, Budapest sowie auf Hawaii und gründete als Serial Entrepreneur mehrere Unternehmen auf dem digitalen Sektor wie zuletzt Admeld. Der Gründer machte darüber hinaus auch bereits Station bei Tech-Giganten wie Google als General Manager Marketplace Development oder AOL, in deren Diensten er als Senior Manager Advertising Products sechs Jahre lang die Entwicklung und Durchführung der Anzeigen Produkte koordinierte.

Interview mit Ben Barokas, CEO und Founder von Sourcepoint

OnlineMarketing.de: Where do you see the arms race between adblocking and anti-adblocking in a few years, will it end anywhere?

The arms race will end as soon as publishers and distributors of content engage the user in a conversation around compensation. Once users decided to Opt in to some form of payment and agree that the content that ​they are consuming is of some value, ad blocking will no longer be a threat. ​I believe we are going to move from cookie consent to compensation consent. As the world evolves every one will have a clear and transparent choice of how they want to compensate publishers. Some will choose advertising and some will choose subscription.

What’s your opinion about the quality discussion in advertising and the rise of adblocking – do you think, better ads can reduce adblocking?

I think better ads will help slow the adoption of adblocking but nothing short of clear and transparent transactions between content creators and content consumers will „reduce“ adblocking. Once an ad block client is installed on a users device, it is there forever. Very few have any reason to uninstall the adblocker. ​

Which are, in your experience, the biggest differences in dealing with adblocking between European and US publishers?

European publishers are much more advanced in their thinking​ ​around adblocking and are much more willing to communicate with the user base. This is because there is a much higher propensity for the European client base to use ad blockers. We think the US is approximately 1 to 2 years behind Europe here. ​

Thank you for the interview!


OnlineMarketing.de ist offizieller Medienpartner der d3con 2016. Dieser Artikel ist in Zusammenarbeit mit den Event-Organisatoren entstanden. Interessierte können sich hier für die d3con anmelden. Außerdem organisiert OnlineMarketing.de die Aftershow-Veranstaltung des Events.

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