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Episerver übernimmt Optimizely

Episerver übernimmt Optimizely

Niklas Lewanczik | 04.09.20

Episerver, ein renommierter Anbieter für Lösungen rund um CMS, Marketing und E-Commerce, übernimmt die Experimentation- und Conversion-Optimierungs-Plattform Optimizely. Die kombinierten Lösungen der Unternehmen sollen jeden Kunden-Touchpoint in der Customer Journey optimieren können.

Optimizely, die Plattform für A/B Testing, Experimentation und die Optimierung von Conversions und User Experience, wird von Branchengröße Episerver übernommen. Das schwedische Unternehmen wird den US-Konzern voraussichtlich im vierten Quartal offiziell akquirieren; bis dahin sollen die Unternehmen unabhängig voneinander operieren. Zu den Kosten für die Übernahme hält sich Optimizely in der Pressemitteilung bedeckt.

For nearly three decades, Episerver has helped businesses create content-driven digital experiences for our customers,

leitet Alex Atzberger, CEO von Episerver, sein Statement zur Übernahme von Optimizely ein. Atzberger erklärt, was Episerver und Optimizely zusammen zu bieten haben werden:

Today, we are announcing the most significant transformation in our company’s history – one that will set a new industry standard for digital experience platforms.The breakthrough combination of Episerver and Optimizely will transform digital experience creation and optimization, enabling digital teams to replace guesswork with evidence-based outcomes. This, along with our shared mission to empower growing companies to compete digitally, makes me thrilled to welcome the Optimizely team to Episerver, as we prove there are no extraordinary experiences without experimentation.

Jay Larson, CEO von Optimizely, kommentiert:

Winning in today’s digital world requires delivering the best and most personalized digital experiences,Episerver and Optimizely have a shared vision to optimize every customer touchpoint through the use of experimentation. Together, we will enable our customers to do more testing, in more places, with greater ease than ever before. We believe this combination will make experimentation a mainstream business best practice and an essential part of competing and winning customers in an online world. With the combination of creation and optimization, we look forward to building a new community of digital experience leaders.

Optimizely hat rund 900 Kunden und über zehn Jahre Expertise vorzuweisen. Das Unternehmen hat bereits mehr als zwei Millionen Tests durchgeführt und die User Experience für Marken wie Nike, Peloton und Co. optimiert. Episerver zählt über 900 Partner und unterstützt mit seinen rund 825 Mitarbeitenden mehr als 8.000 Marken.

Episerver übernimmt Optimizely

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